Direktlänk till inlägg 29 november 2011

Lång Seeg dag!

Av Johanna - 29 november 2011 23:45

Känner att jag inte har allt för stort tålamod och energi i nuläget. När barnen är sjuka, så kan man ju vara glad att jag inte har ett tredje barn i nuläget. Det blir så extra gnälligt och inga rutiner fungerar som dom brukar. Lilla M har börjat på sin pencillinbehandling nu... Något illrosa klet som ser giftigt ut å luktar syntetisk, Tuttifrutti skulle det visst vara. Med lite fantasi så kanske....


Fick lite fart igår eftermiddag när lilleman sov. Jag å storkillen passade på att sätta upp lite Adventsfint i hemmet. Nu känns det genast lite mysigare här hemma.. tänk va lite lampor kan göra susen..


Idag fick jag lite försmak av julen då jag griljerade en julskinka :) Jag känner såhär: Det är ju kanske lite väl tidigt...Å andra sidan, så är det ju f:n så mycket billigare å köpa en julskinka... än tunna Pärssons. Men det jämnar man ut genom att skära tjocka skivor julskinka (jag är inte så duktig på att skära tunna fina skinkor.... skyller på knivarna...)


Var på köpcentrumet en vända med min söta granne. När jag var på apoteket och skulle hämta ut medicinen till Lilla M, så var personalen väldigt service minded.. Efter att det har kommit sådär 17 nya olika apotek, så har det blivit lite mer försäljarglädje i personalen också.. Å ta mig tusan så fanns det lite mer å titta på där inne också. Köpte mig i alla fall lite Glykos i en tub... =) Någon som vet vad man gör med en sån??

... annars får du veta det nu!


Det är nämligen så att mina knäck och kolor denna jul kommer att smaka toppen till sista snutten... Det som annars känns som strösocker i truten efter att man tuggat ihjäl sin knäck, kommer att vara som bortblåst med denna lysande lilla Tub! Strålande tider, lagom till Lucia. 

Har dock en lite fundering... det stod så här på tuben... Tillsätt 1 matsked till varje 1-3 dl strösocker.... 

Ska man då tänka lite taktiskt och dra ner lite på strösockret, eftersom Glykosen i sig är söt??

Eller kommer mina knäck i år bli ännu sötare å ge ännu fler hål i tänderna??

Kanske inte var en sån bra idé det här i alla fall om man tänker efter. Knäcken som jag gjort i alla tider ger mig kanske inte lika många hål i tänderna... eftersom jag inte tycker om sockerknastret som blir av knäcken efter ett tag. Så det spottar jag ut... 


Ja funderingarna är många och i allra högsta grad tänkvärda kl 00:16 på natten. 


 
 
Ingen bild

Kalina

30 november 2011 09:37

Fantastiska funderingar!!!! Julskinka är ju godare vilket fall, tips: slipa knivarna så går det lättare att skära tunna skivor. :o)
puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 17 december 2011 18:20

http://www.blocket.se/vi/37783484.htm

Av Johanna - 14 december 2011 09:42

Blir det idag. Eller närmare bestämt två stycken. Jag tror väl att det ska gå bra. Men det är klart att lite pirrigt är det. Känns ju som en smärre evighet sedan sist jag var på en intervju. Håll tummar och tår idag för mitt extra jobb....

Av Johanna - 6 december 2011 23:13

...Idag!  I morse var jag iväg med lilla M på 10 månaders BVC-besök. Han hade planat ut lite i vikten och bara gått upp 500g på 2 månader. Däremot så har han vuxit 4.5 cm. Inte konstigt att alla byxor är för korta för mitt lilla hjärta. Nu ser han ...

Av Johanna - 6 december 2011 08:32

Vi var iväg till Ikea i söndags. Där köpte jag så så fina tyger. Det här är inte likt mig alls. Men i alla fall. Fina tyger köpta som skall bli gardiner till Stora m och till kök. När jag igår hade ypperlig inspiration för att sy på min oanvända syma...

Av Johanna - 1 december 2011 22:03

...Inte för att det är någon större skillnad egentligen, allt är ju som tidigare. Men det är väl så att jag haft en bättre dag helt enkelt. Tänk vad man kan uppskatta det lilla nuförtiden.. Jag tog bilen en vända och köpte en julklapp/1 års present t...

Presentation


Hejsan! Johanna heter jag! Kallas mestadels Janna. 30 år har jag hunnit fylla. Jag bor med min sambo och mina två barn i Nacka.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Mina systrar


Ovido - Quiz & Flashcards