Alla inlägg den 1 december 2011

Av Johanna - 1 december 2011 22:03

...Inte för att det är någon större skillnad egentligen, allt är ju som tidigare. Men det är väl så att jag haft en bättre dag helt enkelt. Tänk vad man kan uppskatta det lilla nuförtiden.. Jag tog bilen en vända och köpte en julklapp/1 års present till minstingen. Storebror fick följa med mig, vi var säkert inte borta längre än 40 min.. ändå så kändes det så himlans bra. Köpte en remsa också, så i morgon tar jag med mig boysen och går på skolans julmarknad. Kan ju vara lite skoj och träffa mina elever också :) Sen är ju storkillen så förtjust i att åka till mammas skola :)


Fredag i morgon, bara en sån sak. Som jag skrivit tidigare brukar inte fredagarna bli så roliga som jag laddar upp för och hoppas på.. men jag lever på hoppet att denna fredag blir bra. Bara att jag åker bort en vända är ett bra steg på vägen.

Sen framöver har jag ju grymt många roliga saker att se fram emot också. Det blir snart Tomteland med morfar och alla barnens kusiner (på min sida). ska bli jätteroligt. Sen är det ju jul, då åker vi till sambons mor och "far" i Idre. Sen hem till mor och fira lite smått innan vi far vidare och mellanlandar hemma några dagar innan vi åker ner till våra vänner i Katrineholm och firar nyår, ser fram emot det! 


Har sååå dåligt samvete för en sak! Behöver skriva av mig lite om det.. så kanske jag kan få några smarta tips. Storkillen som nyss fyllt 7 har blivit lovad att ha kalas. Jag bokade festlokalen till den 19/11.. sen kom ett mail från sonens skola, där det bjöds in till disco för alla den 18/11. Avbokade då hans fest för att det inte skulle bli tårta på tårta. Dessutom hade han feber när det väl var dags för ettornas disco, så då kunde han inte gå på det. Nähepp... så bokar vi in helgen efter hans födelsedag istället alltså nu i helgen. Då sa hans pappa att han inte kunde.... och sonen har nu svinkoppor... så då fick jag avboka igen. Men när ska stackarn få ha sin fest?? Vi kommer närmre och närmre jul och helgerna är bokade. Ska man vänta tills i januari och ha ett försenat kalas? Ja jag vet då inte alls. Känns som en omöjlighet för alla parter att få ett tillfälle som passar också. 

Det värsta med detta är nog mitt dåliga samvete, för att jag verkligen sagt till sonen att han ska få ha kalas och jag har börjat planera.. tom gjort inköp inför kalaset. å så blir det inget :( 



Nä nu ska jag gå in och se om Winter Wonderland har börjat fungera... 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejsan! Johanna heter jag! Kallas mestadels Janna. 30 år har jag hunnit fylla. Jag bor med min sambo och mina två barn i Nacka.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Mina systrar


Ovido - Quiz & Flashcards